Paper's owners sue ex-editor | South China Morning Post
  • Sun
  • Feb 1, 2015
  • Updated: 10:23pm

Paper's owners sue ex-editor

PUBLISHED : Thursday, 09 March, 1995, 12:00am
UPDATED : Thursday, 09 March, 1995, 12:00am

FORMER Eastern Express editor Stephen Vines is being sued by the paper's owners.

Oriental Press Group (OPG) has accused Mr Vines of making 'false and malicious' remarks about the company following his departure from the paper.

In a writ filed at the Supreme Court, OPG said Mr Vines' comments suggested his departure was a breach of contract and the group acted in an 'improper manner' by constantly harassing him and usurping his editorial freedom.

The remarks were also defamatory in suggesting the group wanted to curtail the autonomy of the Eastern Express, OPG said.

The company claimed his comments could damage public confidence in papers published under the OPG umbrella.

The contentious comments were printed in numerous papers including the Sunday Morning Post and Britain's Sunday Times.

Mr Vines, the Express' first editor, was not an employee of OPG but was hired as chief editor in an agreement between a subsidiary of OPG and a second company, Pan Britain Ltd. He left in September after the contract was terminated.

OPG is claiming damages and wants an injunction to stop Mr Vines making similar remarks about the company.


For unlimited access to: SCMP Tablet Edition SCMP Mobile Edition 10-year news archive



Login Account