• Mon
  • Dec 29, 2014
  • Updated: 7:51am

Post seeks damages for alleged defamation in lay-off reports

PUBLISHED : Tuesday, 06 November, 2001, 12:00am
UPDATED : Tuesday, 06 November, 2001, 12:00am

The South China Morning Post is seeking unspecified damages from two Chinese-language newspapers for alleged defamation in articles about lay-offs at the Post last month.


Named as defendants in the first case are owner and publisher Hong Kong Economic Times Ltd and editor Chan Cho-biu. The article in question appeared in the Hong Kong Economic Times on October 20. In the second case, Shun Po Co Ltd, the publisher, proprietor and printer of the Hong Kong Economic Journal, and editor Chiu Hsiang-chung, are named as defendants. Its article was published on October 23. The two writs were taken out by South China Morning Post Publishers Ltd and editor Thomas Abraham.


Share

For unlimited access to:

SCMP.com SCMP Tablet Edition SCMP Mobile Edition 10-year news archive
 
 

 

 
 
 
 
 

Login

SCMP.com Account

or