Businessman jailed over illegal paper | South China Morning Post
  • Mon
  • Mar 30, 2015
  • Updated: 7:03am

Businessman jailed over illegal paper

PUBLISHED : Wednesday, 31 May, 2006, 12:00am
UPDATED : Wednesday, 31 May, 2006, 12:00am

Authorities said yesterday they had shut the illegal World Weekly newspaper and jailed a businessman who published it for four years.

A Shanghai court handed down the sentence to Zhu Yugui, of Shanghai Guiyi Tiancheng Culture Broadcasting, fining him and his company 44,000 yuan in February, local newspapers said.

The result of the case was not announced until yesterday.

Shanghai officials have been cracking down on pornographic and other illegal publications since November, uncovering more than 80,000 suspect copies of various newspapers and magazines, the Wen Hui Daily said.

Zhu allegedly used the name and registration number of a publication belonging to a Jiangxi province newspaper to illegally publish his own paper.

In March, Shanghai officials announced that co-operation between the parent of Rolling Stone magazine and its Chinese partner, aimed at publishing a local edition, was illegal.

However, the authorities later allowed the Chinese edition to continue without the name Rolling Stone on the cover.


For unlimited access to: SCMP Tablet Edition SCMP Mobile Edition 10-year news archive



Login Account