• Mon
  • Dec 29, 2014
  • Updated: 11:20pm

Newspaper admits error in Rogge's inclusion in protest letter

PUBLISHED : Friday, 15 February, 2008, 12:00am
UPDATED : Friday, 15 February, 2008, 12:00am

A British newspaper has blamed an editing error for the inclusion of the International Olympic Committee chief's name in a letter urging China to intervene in Sudan's Darfur crisis.

The news editor of The Independent, Julian Coman, said the error, which appeared on the paper's front page, was made by an editor.

'The original letter sent to us by e-mail from the pressure group that compiled it had 'cc to Jacques Rogge, IOC President' at the bottom. During the production of the paper, the cc was mistakenly taken out and Dr Rogge's name mistakenly left in,' he said last night.

Dr Rogge's name was included in the first edition of the newspaper, but withdrawn from subsequent editions. 'We're printing a clarification and apology,' Coman said. The Independent published the letter on Wednesday. It was signed by eight Nobel laureates and high-ranking, influential dignitaries, including Dr Rogge.

Share

For unlimited access to:

SCMP.com SCMP Tablet Edition SCMP Mobile Edition 10-year news archive
 
 

 

 
 
 
 
 

Login

SCMP.com Account

or