Transplant reports denied

PUBLISHED : Saturday, 05 November, 1994, 12:00am
UPDATED : Saturday, 05 November, 1994, 12:00am
 

REPORTS by the BBC and The Times on the trading of executed prisoners' organs in China was 'groundless and sheer fabrication', the semi-official Hong Kong China News Agency yesterday quoted government officials as saying.


The news agency said the reports, which were also carried by the press in Hong Kong, were a 'fabrication of malicious lies and ploys to deceive the media', and the Chinese Government felt 'great indignation'.


The agency said regulations ensured medical and research personnel could only have access to organs of executed prisoners after they had obtained authorisations signed by the prisoners or their family members.


It insisted the authorisations were obtained voluntarily and were all carefully examined and approved by the relevant medical departments and the judiciary.


'The claims that 90 per cent of the executed prisoners had their organs removed by hospitals are totally groundless,' the agency said.


It said allegations that the number of executions had increased dramatically to cater for the need for transplants were 'slanderous attacks' on China's judicial system.


Share

 

Send to a friend

To forward this article using your default email client (e.g. Outlook), click here.

Transplant reports denied

Enter multiple addresses separated by commas(,)

For unlimited access to:

SCMP.com SCMP Tablet Edition SCMP Mobile Edition 10-year news archive