• Thu
  • Sep 18, 2014
  • Updated: 5:04pm

Surprise move for ex-head of TVB

PUBLISHED : Monday, 05 March, 2012, 12:00am
UPDATED : Monday, 05 March, 2012, 12:00am

The former general manager of TVB, Stephen Chan Chi-wan, who was acquitted of corruption charges last year, is the new chief executive of Hong Kong's leading radio station, Commercial Radio.

He said he planned to stay in his new job 'at least until the next Hong Kong chief executive settles down'.

The surprise appointment came less than a week after Chan left TVB. He first tendered his resignation in November after a court acquitted him of charges brought by the Independent Commission Against Corruption over allegations arising from his time at TVB.

The Department of Justice said after Chan was acquitted that it planned to file an appeal, but has not yet done so.

Chan told the South China Morning Post yesterday that the appointment, made in a hurry, did not state the duration of service but he was committed to work in his new post for at least five months.

'I've pledged to stay at least until the next chief executive settles down successfully,' Chan said. 'The contract did not state the duration of work; it was a decision that brooked no delay.'

He said he had originally planned to leave Hong Kong to study overseas. But he ran into the radio station's vice-chairwoman, Winnie Yu Tsang, last Thursday and she persuaded him to join.

'I assured her right away,' Chan said.

He said because of recent changes in Hong Kong politics, he would start hosting a new programme alongside some of the channel's primetime political commentators.

'This will be a show about the electoral contest,' Chan said. 'Whatever I need to do, I do; whatever I need to say, I say at once.'

He said he hoped to help Hongkongers find the way ahead amid the recent chaos.

Chan said he had told TVB before the public announcement of his appointment at Commercial Radio. He worked as a civil servant before joining Commercial Radio in 1992, where he was responsible for administrative affairs and later worked as a disc jockey. He switched to TVB two years later.

The South China Morning Post reported last week that TVB was to form a joint venture with the state-owned Shanghai Media Group.

The former head of the Shanghai Media Group, Li Ruigang, resigned as deputy secretary of the Communist Party's Shanghai Municipal Committee and is expected to take up a senior position at TVB, according to officials from the Shanghai government.

Share

For unlimited access to:

SCMP.com SCMP Tablet Edition SCMP Mobile Edition 10-year news archive
 
 

 

 
 
 
 
 

Login

SCMP.com Account

or