Local police chief accused of having affairs with dance troupe sisters

PUBLISHED : Thursday, 06 December, 2012, 11:18am
UPDATED : Thursday, 06 December, 2012, 12:46pm

A local police chief in Xinjiang is being investigated over claims that he had affairs with two sisters whom he had allegedly hired from a dance troupe, reported the Beijing News on Thursday. He is also accused of using police funds to rent a luxury flat to host the sisters.

The allegations against Qi Fang, police chief of Wusu, a city of 210,000 people in China’s northwestern Xinjiang province, surfaced online on Monday. Party discipline authorities in Xinjiang have since launched an official investigation, said the report.

According to the original article posted on Xinjiang’s popular online forum , Qi hired the 31-year-old elder sister as a police officer five months after he became the police chief. She was promoted twice in March and June to vice-captain of the special police force, said the report.

The younger sister is now working as an auxiliary officer in the traffic police department.

Both sisters had previously worked in a cultural troupe, said the Beijing News.

But according to a police coworker the Beijing News talked to, the two sisters were promoted mainly due to their talent and work performance.

“They are very capable and work hard,” said a police officer who was identified only as Wu. Wu said the two sisters won praises after directing a successful Lunar New Year variety show for the police department this year.

Wu believed the promotion also had to do with the sisters’ being minorities, said the Beijing Times. It is not clear what race they are.

Some people believe minorities have a better chance of getting promotions in China because of the nation’s current policies .

Minorities in China are allowed certain privileges including having multiple children despite the country’s one-child policy. Minority students can enter university on lower test scores than their Han counterparts.

The original post on the Xinjiang forum was deleted possibly by authorities the same day it was posted, said the Beijing Times.