• Tue
  • Dec 23, 2014
  • Updated: 1:53pm

Rafael Hui Si-yan

Rafael Hui Si-Yan, born in 1948, is a former Chief Secretary for Administration of Hong Kong and a former career civil servant. Hui was arrested in March 2012 by the Independent Commission Against Corruption on suspicion of corruption. The trial of Hui, along with Sun Hung Kai Properties co-chairmen Thomas Kwok Ping-kwong and Raymond Kwok Ping-luen, which opened in early June 2014, has since been called the most high-profile corruption trial in the history of the Hong Kong SAR.

NewsHong Kong
COURTS

Li Ka-shing's firms deny links to Rafael Hui

Companies say Apple Daily report connecting them to former top official is baseless

PUBLISHED : Sunday, 03 March, 2013, 12:00am
UPDATED : Sunday, 03 March, 2013, 5:14am
 

Two companies controlled by Hong Kong's richest man, Li Ka-shing, issued a strongly worded public denial of a story linking them to Rafael Hui Si-yan, the former government No 2 who is accused of corruption.

Cheung Kong (Holdings) and Hutchison Whampoa "categorically denied" a report in Apple Daily yesterday, describing it as "baseless and misleading".

The denial comes just days before Hui, 64, and the billionaire Kwok brothers - Thomas Kwok Ping-kwong, 61, and Raymond Kwok Ping-luen, 59, who head Sun Hung Kai Properties - are due to appear in court to enter pleas in Hong Kong's biggest-ever corruption case.

It follows revelations that Hui is to face a new charge that he "concealed" payments of more than HK$11 million from former Sun Hung Kai executive director Thomas Chan Kui-yuen and ex-Hong Kong stock exchange official Francis Kwan Hung-sang.

In a statement, Cheung Kong (Holdings) and Hutchison Whampoa said: "The companies categorically deny a report from Apple Daily today that former Chief Secretary for Administration Mr Rafael Hui Si-yan has ever 'worked' or provided any service for the Group or Chairman Mr Li Ka-shing. The entire report is a sheer fabrication and misleads the public.

"The Group or the Chairman himself has never engaged Mr Hui in any capacity to work or provide service for him or the Group while Mr Hui was with the Government or after he had left the Government."

It said the Apple Daily report "seriously damaged the reputation of the Group".

The paper's editor-in-chief, Cheung Kim-hung, said the report was made according to reliable sources.

Share

For unlimited access to:

SCMP.com SCMP Tablet Edition SCMP Mobile Edition 10-year news archive
 
 

 

 
 
 
 
 

Login

SCMP.com Account

or