BBC satellite news disrupted in Mideast, Europe | South China Morning Post
  • Sun
  • Jan 25, 2015
  • Updated: 9:23pm


The British Broadcasting Corporation (BBC) is a semi-autonomous public service broadcaster in the United Kingdom providing television and radio programmes. It is funded by an annual television licence fee charged to all British households, companies and organisations using the service. The fee is set annually by the British Government and agreed by Parliament. With more than 23,000 staff globally, it is the world's largest broadcaster. Founded in October 1922, it was initially privately owned but became a non-commercial entity in 1927. Its first transmission as the BBC went out in 1934, and an expanded service (now named the BBC Television Service) started from Alexandra Palace in 1936. It is governed by the BBC Trust and operates under a Royal Charter.


BBC satellite news disrupted in Mideast, Europe

PUBLISHED : Friday, 19 October, 2012, 8:57am
UPDATED : Friday, 19 October, 2012, 3:11pm

The British Broadcasting Corporation says someone is deliberately disrupting its broadcasts in the Middle East and Europe - interference that follows previous accusations that Iran has attempted to jam the broadcaster’s transmissions.

In a statement, the BBC said together with other broadcasters it had experienced “deliberate, intermittent interference” on Thursday to its transmissions, including BBC World News, BBC Arabic television channels and BBC World Service radio channels broadcast in English and Arabic.

It did not name any specific suspect for the interference. Britain’s Foreign Office, which said it was working to help address the problem, also declined to speculate on the culprit.

International broadcasters have previously accused Iran of increasing its intimidation of foreign media and accelerating efforts to jam satellite broadcasts from reaching Iranian audiences.


Related topics

For unlimited access to: SCMP Tablet Edition SCMP Mobile Edition 10-year news archive



Login Account