WikiLeaks claims that a sham US firm with Clinton ties is trying to smear Julian Assange

PUBLISHED : Thursday, 20 October, 2016, 2:57pm
UPDATED : Thursday, 20 October, 2016, 9:43pm

The anti-secrecy group WikiLeaks is claiming that an elaborate and convoluted smear campaign has targeted the group’s founder, Julian Assange, to paint him as a paedophile and Russian client.

WikiLeaks said the supposed smear efforts, which it’s outlined in tweets and a series of documents over the past two days, include a sham offer from the Russian government to pay Assange US$1 million to promote a women’s dating site and a separate scheme to link Assange to a criminal case in the Bahamas.

The assertions are the latest twist in events that have kept Assange and WikiLeaks at centre stage of the US presidential campaign. That included mentions from both candidates in Wednesday’s final presidential debate.

Julian Assange’s internet access was cut by Ecuador after latest Clinton leaks, WikiLeaks says

The smears come as WikiLeaks releases tens thousands of emails hacked from the Democratic National Committee and from the personal email account of Hillary Clinton’s campaign chairman, John Podesta.

Assange, an Australian who has been holed up in Ecuador’s embassy in London for more than four years, had been accelerating the release of the hacked material this month in a drive to embarrass Clinton. Ecuador cut his internet connection Saturday, saying it did not want him interfering in US domestic affairs.

The alleged smear campaign centres on a Houston company,, that describes itself as an online dating site for single women.

A representative for the company, Hannah Hammond, wrote to Assange’s legal team in London and Sweden with an offer to pay him to appear in a tongue-in-cheek five-minute television advertisement for the company that it said would air on the Lifetime channel.

Leaked speech transcripts show Clinton avoided blaming Wall Street for financial meltdown

“The source of the US$1 million is the Russian government. It will be wired to Mr Assange’s nominated account, upon his cooperation, and before filming of the ad by the SoHo camera crew,” Hammond wrote in a September 16 email, according to a copy WikiLeaks published.

Hammond described how the ad would start with burlesque dancers gossiping backstage at a Las Vegas revue about men who’ve used the dating site to text them. One dancer receives a ping on her cellphone, and tells the others Julian Assange has asked for a date. She holds up the phone with Assange’s moving image.

The ad would air November 7, one day before US presidential elections, Hammond noted.

“Your email appears to convey an elaborate scam designed to entrap Mr Assange’s reputation into unwanted and unwarranted publicity,” a member of his legal team, identified only as James, responded on September 16, demanding that “you immediately cease any plans that you have to use Mr Assange’s name to draw attention to your business.”

WikiLeaks said its investigators conducted an inquiry into and its parent, T&C Network Solutions, and found that it “exhibits the characteristics of a highly suspicious and likely fabricated business entity.”

A second alleged plot also involves, and suggested that Assange used the dating website to sexually molest an eight-year-old Canadian girl vacationing with her family in Nassau, Bahamas.

The Houston company gained standing apparently as a defender of women’s rights with the UN Global Compact, a UN-created initiative to persuade businesses to adopt socially responsible policies.

On October 4, it filed a statement asking to bring to the attention of the UN body “criminal child sex offences” that purportedly were under investigation by the Royal Bahamas Police Force involving Assange.

It said it had been contacted by the Canadian father of the eight-year-old, whose 22-year-old sister was a client.

WikiLeaks tweeted that it was a “false accusation” and released what it called “full docs and investigation into the plot to frame Assange as a paedophile & Russian spy.”

Phone numbers associated with appear to have been disconnected.

On Wednesday, WikiLeaks tweeted that “internet sleuths” had linked a “mysterious intelligence contractor” close to Clinton to the alleged smear effort.

It said that an archival internet search linked to an address in San Francisco that until a year or so ago was used by Premise Data, a data-crunching firm whose co-founder and chief executive, David Soloff, is seen in a photo earlier this year with Clinton. He denied any connections to the smears or the Clinton campaign.

“Premise is not associated with, has never had dealings with, and has no knowledge of T&C Network Solutions,” Soloff said in an email. “This all appears to tie back to mistaken internet information about a previous office address (645 7th St) Premise occupied through August 2015 before we outgrew the space and moved to our current San Francisco offices.”

Soloff added: “We have no professional or donor affiliation with any political candidate. The picture you refer to was taken at a speaking event near Washington, DC in January or February 2016. I was offered an opportunity to say hello to the candidate and I did so!”