• Fri
  • Oct 24, 2014
  • Updated: 2:01am

Error

Corrections & clarifications

Several errors were introduced in the editing of yesterday's report, 'Writing a new chapter in books', on page C3.

Wednesday, 15 August, 2012, 11:27pm

Corrections & clarifications

An article yesterday on page A1 of the first edition entitled 'Massive protest greets Leung' mistakenly said protest organisers had claimed that 530,000 people joined Sunday's demonstration. In fact, organisers said 400,000 took to the streets. The error was also in a story on page A3 and in the leader on A12.

3 Jul 2012 - 12:00am

Correction

In our story entitled 'Children of Gen Y revolution' and its accompanying piece (Page 14, Classified Post, June 9, 2012), the name of the quoted report should have been Mercer's What's Working?Survey. We apologise for this inadvertent error.

16 Jun 2012 - 12:00am

Henan reforms welcome but are just a start

Henan's courts stirred controversy last month when they introduced a pilot system to hold judges responsible for their rulings even after they resign, retire or are reassigned, in an effort to reduce the number of wrongful convictions.

3 May 2012 - 12:00am

Corrections & Clarifications

In the December 24 article 'A box of mysteries' on page 4, we misspelled the name of the winner of the winter story competition. It should be Vivian Lam Weng-yan. We apologise for the error.

30 Dec 2011 - 12:00am

CORRECTIONS & CLARIFICATIONS

A Cityseen item headlined 'Stars and socialites defy the storms for magazine's launch night' on page C2 yesterday wrongly identified the person in the photograph as Cissy Wang. It was Emily Zhang. We apologise for the error.

4 Oct 2011 - 12:00am

Correction

In the Switzerland Country Report published on June 10, 2011, in the article headlined 'Posalux is technological leader in automatic machine tools', there was an error in the caption. The people photographed were: Rene Stoessel (left), CEO, and Christian Stalder

24 Jun 2011 - 12:00am

Corrections & Clarifications

In the story headlined 'Rita Fan reignites Article 23 debate' on page C3 yesterday, we wrongly stated that former legislator Rita Fan Hsu Lai-tai had insisted Article 23 of the Basic Law was 'a monster as imagined by many'. What Fan actually said is that Article 23 is 'not ... a monster as imagined by many'. The error was introduced during the editing process.

27 May 2011 - 12:00am

Corrections & clarifications

The headline 'City University motto inspires a celestial first' on page C2 yesterday should have read 'Chinese University motto inspires a celestial first.' We apologise for the error.

21 Dec 2010 - 12:00am

Corrections & clarifications

A story in Saturday's business section that referred to Tokyo offloading up to 1.86 trillion yen contained a wrong currency conversion. The correct figure should have been HK$168.69 billion. The error was made during the editing process.

20 Sep 2010 - 12:00am

Corrections & clarifications

An article in yesterday's business section incorrectly gave the midpoint exchange rate of the yuan at US$6.7181. It should have said 6.7181 per US dollar. The error was introduced during the editing process.

18 Sep 2010 - 12:00am

Donald Tsang wins public approval for handling of Manila hostage tragedy

The popularity of Chief Executive Donald Tsang Yam-kuen has risen to a record high after the Manila hostage tragedy, a University of Hong Kong survey shows.

He has seen his rating rise by 7.2 points to 58.5 compared to a similar poll before the August 23 shootings.

8 Sep 2010 - 12:00am

Corrections & clarifications

In Jeannie Cho Lee's 'Asian Grapevine' column on August 26, the annual sales revenue figure for SK Networks should have been around US$18 billion. Due to an editing error, the number was reported as nearly US$80 billion.

1 Sep 2010 - 12:00am

Corrections & clarifications

The obituary for Robin McLaren, 'The diplomat who helped smooth a path for Hong Kong's handover', on page A2 yesterday misquoted Kerry McGlynn, former spokesman for the city's last governor, Chris Patten. The report should have quoted him as saying: 'Sir Robin played the game absolutely scrupulously, and followed the Patten policy to the nth degree.' We apologise for the error.

24 Jul 2010 - 12:00am

Corrections & clarifications

The graphic accompanying the report, 'Tsang urges an end to hatred and division', on page A3 on Saturday used the logo of the Macau government in place of the central government's Hong Kong and Macau Affairs Office. We apologise for the error.

28 Jun 2010 - 12:00am

Pages