• Sat
  • Dec 20, 2014
  • Updated: 2:17pm

Nicam

Another TV hurdle for English speakers

English-speaking Olympics fans in Hong Kong are furious after finding that most of the coverage on iCable is in Cantonese.

Saturday, 28 July, 2012, 12:00am

Station did not ignore 9/11 anniversary

Your correspondent Hans Ebert (South China Morning Post, September 11) criticised ATV for deciding to broadcast horse racing instead of a special programme on the terrorist attacks on the US on September 11 of last year.

3 Oct 2002 - 12:00am

Differing views on TV stations' plea for programme changes

If ATV and TVB don't want to broadcast English-language programmes then let them give up the franchise for the two channels.

I am sure that there are many who would be happy to pick these franchises up.

1 Oct 2002 - 12:00am

Top civil servants have never adhered to 'buck stops here' code

The boxed-in quotation in Jon Ogden's piece on the plight of Hong Kong Exchanges and Clearing chief Kwong Ki-chi regarding the 'old civil service code of stepping forward as a sacrificial lamb' ('Head placed in stocks, South China Morning Post Business, July 31), mystifies me.

Which old civil service is he talking about?

2 Aug 2002 - 12:00am

Station knows what subscribers want

I refer to the letter by Neil Kennedy regarding Cable TV's coverage of the World Cup (South China Morning Post, June 19).

What arrogance to assume that the pundits on Go, Go, Goal are uneducated. May I ask Mr Kennedy how he arrives at that conclusion? Though I am no fan of the current format, I do know that at least one of the main hosts also hosted the last World Cup.

25 Jun 2002 - 12:00am

Carnival atmosphere gets the thumbs up

A number of letters have appeared in these columns regarding Cable TV's presentation style in its World Cup programmes.

17 Jun 2002 - 12:00am

Putonghua should take over from Cantonese

I think an important point has been missed in the debate about whether to make room for more Putonghua programming on English-language free TV channels.

Few would disagree that linguistic proficiency in both Putonghua and English, rather than in Cantonese, will be the key to the strategic future of Hong Kong.

20 May 2002 - 12:00am

Tung-tied television

As I watched the Chief Executive's Policy Address on Wednesday afternoon, I found it puzzling that the networks did not use Nicam to broadcast different languages.

12 Oct 2001 - 12:00am

Star TV pull-out makes it tougher for Hong Kong students

I am one of many teachers, both local and from overseas, working in Chinese schools in Hong Kong, attempting to improve English standards here.

I am constantly asked about what students should watch to improve their English. The list is diminishing all the time.

26 Apr 2001 - 12:00am

Punish Cable for dreadful sports coverage

Once again, we have an example of the continuing blatant incompetence of Cable TV, as it carried the World Cup qualifier between Albania and England early on Thursday morning with only a Cantonese commentary.

I should point out that I do have Nicam, but an English commentary was not provided for the match.

1 Apr 2001 - 12:00am

No Charity Shield

Wharf Cable prides itself on the fact that it has exclusive rights to English soccer.

17 Aug 2000 - 12:00am

Give English-speaking sports fans a Nicam option

It would be appreciated if someone from Star Sports could explain why two major live sports events at the weekend, the Masters and the Formula One San Marino Grand Prix, were broadcast in Hong Kong only in Mandarin.

13 Apr 2000 - 12:00am

Some of ESPN can be salvaged

I was shattered when I picked up the South China Morning Post, on April 5 and read on the front page that ESPN will go off the air at the end of the month.

10 Apr 2000 - 12:00am

World Club Championship a tournament too far for HK channel

The biggest club tournament in the world - the World Club Championship in Brazil - started this week and lasts until next Friday.

But fans in Hong Kong will not see the games because the rights holders priced them too steeply. That's the word from CABLE TV who are the SAR's leaders in soccer programming.

7 Jan 2000 - 12:00am

Programme did have Nicam

We refer to the letter headlined, 'Short-sighted', by J. Wilson, which appeared in the South China Morning Post, on October 20, in which he complained that the station did not provide the Nicam service on the Jade channel for the Legislative Council question-and-answer session following the Chief Executive's Policy Address.

30 Oct 1999 - 12:00am

Pages