Ràdio I Televisió D'Andorra

Deal for Olympic coverage clears the final hurdle

Hongkongers will be able to watch the London Olympics for free after a last-ditch agreement was reached between rights holder iCable and free-to-air broadcasters ATV and TVB, with the help of government mediation.

Wednesday, 18 July, 2012, 12:00am

ATV chief unfit to hold licence, says watchdog

The Communications Authority has found ATV's executive director unfit to hold a broadcast licence and proposed fining the station a record HK$1 million for his actions, according to a draft reported detailed yesterday in court filings.

28 Jun 2012 - 12:00am

ATV gets record fine

What?

What's happened? ATV has been fined a record HK$300,000 for reporting false news. The report said that former president Jiang Zemin had died, when he had not. The Broadcasting Authority said on Monday that the television station had been irresponsible.

Who?

8 Dec 2011 - 12:00am

TV station fined over false news

ATV senior vice-president Kwong Hoi-ying repeatedly told the television station's news department to run a report of former president Jiang Zemin 's death that was later found to be wrong, the Broadcasting Authority said. It fined ATV a record HK$300,000.

7 Dec 2011 - 12:00am

Critics urge tougher stance on ATV

Legislators and journalists yesterday called on the Broadcasting Authority to suspend ATV's licence if senior executives are found interfering in the station's news department again.

6 Dec 2011 - 12:00am

Broadcaster blames 'pressure' for Jiang report

Former ATV news chief Leung Ka-wing said in a radio interview yesterday that he had been put under pressure by his unidentified source to broadcast the station's erroneous report in July that former president Jiang Zemin had died.

26 Sep 2011 - 12:00am

Jiang 'death' fiasco adds to ATV strife

Disgruntled staff at ATV wrote to senior members of the company's board to complain about editorial interference by major station investor Wang Zheng just days before the station broadcast the 'Jiang Zemin is dead' story.

9 Jul 2011 - 12:00am

Mainland developer moving in on ATV

Mainland businessman Wang Zheng's road to heading Asia Television is taking shape, with his representatives having already attended a board meeting and his acquisition of shares in the station expected to be completed soon.

12 Feb 2010 - 12:00am

Struggling ATV has bright future, chief says

Asia Television (ATV) made woefully little money but had good prospects, its chairman, Linus Cheung Wing-lam, said yesterday, also admitting that some programme decisions were out of his hands.

28 Oct 2009 - 12:00am

Regulator has confidence in ATV

The Broadcasting Authority had no worries about the financial situation of troubled broadcaster Asia Television, which received a cash injection from Taiwanese billionaire Tsai Eng-meng early this year, chairman Ambrose Ho Pui-him said yesterday.

18 Jun 2009 - 12:00am

Broadcasting trouble

The somewhat farcical management struggle at Asia Television once again illustrates that the media is not purely a business. Though the dust has settled a bit after the stormy exit of short-lived chief executive officer Ricky Wong Wai-kay, ATV's problems deserve even more government attention than before.

20 Dec 2008 - 12:00am

Few takers for TV chance to win a job

An ATV quiz offering jobs as prizes attracted a meagre response from the unemployed yesterday - about 30 applicants - despite a record jobless rate of 7.8 per cent, or 275,000 people.

The one-hour show, provisionally titled Win a Job, will be screened twice a week for three months from the end of this month.

2 Sep 2002 - 12:00am

Far too much racing on ATV World

Having recently returned to Hong Kong after a two-year hiatus, I was amazed to discover the deterioration in the quality of terrestrial television, both in terms of variety of programming and of quality.

26 Dec 2001 - 12:00am

ATV breaches violence code

I refer to John Barclay's letter headlined 'TV scene appalls' (South China Morning Post, March 14) complaining about excessive violence in the television programme Healing Hearts broadcast on ATV Home on March 8. Further to my letter headlined 'Under consideration' (South China Morning Post, April 6) I am now in a position to provide a substantive reply.

21 May 2001 - 12:00am

Radio rapped for suicide frivolity

A youth radio programme has been reprimanded by the Broadcasting Authority for making fun of a female Secondary Five student's suicide.

19 May 2000 - 12:00am

Pages