Ta Kung Pao | South China Morning Post
  • Tue
  • Jan 27, 2015
  • Updated: 2:14pm

Ta Kung Pao

Taxiing towards less controlled media

Xi Jinping. Photo: Xinhua

Bad Chinese emperors spent their time indulging themselves in palaces while neglecting state affairs. Good emperors lost sleep as they tirelessly administered the state and worried about the welfare of their subjects. Some famously travelled incognito to see for themselves how their people really lived and what hardships they suffered.

Monday, 22 April, 2013, 1:58am 2 comments

A Bad Week for ... , April 21, 2013

People's Daily building in Beijing

Professor Zhou Qi says his design for the People's Daily building in Beijing is intended to appear from above as the Chinese character for "people". From ground level, however, the 150-metre skyscraper looks like something else entirely.

21 Apr 2013 - 4:56am

Former court officials face bribery charges

A former vice-president of the Chongqing municipality higher court and a former executive chief judge had been formally prosecuted on corruption charges, state media said yesterday.

18 Sep 2009 - 12:00am

40 people arrested after violent protests in Hunan over failed property nest eggs

More than 40 people were arrested during a demonstration involving up to 10,000 people outside the headquarters of a prefectural government in Jishou , Hunan province , a media report said.

The demonstration, which spanned several days, was triggered by a company's announcement about compensation for people who had invested in a real estate scheme that has failed.

29 Sep 2008 - 12:00am

Independent courts a must, says expert

Recent reshuffles of provincial judges have not solved the deep-rooted problems plaguing the judicial system because the judiciary is still not independent, a leading legal scholar believes.

26 Dec 2007 - 12:00am

Comments show antagonism to Beijing: editorials

Two Beijing-friendly newspapers in Hong Kong yesterday accused Anson Chan Fang On-sang of being confrontational towards the central government.

A day after Mrs Chan announced she would contest the Legco by-election in December, Ta Kung Pao and Wen Wei Po editorials accused the former chief secretary of being insincere about communicating with Beijing.

13 Sep 2007 - 12:00am

Newspapers charged over nude photo

Three newspapers have been charged with breaching obscenity laws over the publication in February of reports and pictures featuring a nude British female soldier. The publishers of Ta Kung Pao and Wen Wei Po pleaded guilty at Eastern Court to breaching the Control of Obscene and Indecent Articles Ordinance and were fined HK$2,500 and HK$2,000, respectively.

9 Aug 2007 - 12:00am

A naked shame as party magazine goes raunchy

What is the world coming to? Even Big Weekly, the magazine of Beijing mouthpiece Ta Kung Pao, is going tabloid.

17 Jun 2006 - 12:00am

Albert Cheng sues paper for libel

Lawmaker Albert Cheng King-hon is seeking damages from Chinese-language newspaper Ta Kung Pao for libel over an article concerning his trading activities published on Tuesday.

A writ was issued yesterday by fellow legislator and lawyer Albert Ho Chun-yan on behalf of Mr Cheng after no response had been received by 5pm on Wednesday from Ta Kung Pao to a request for an apology.

24 Dec 2004 - 12:00am

Pro-Beijing papers see protest as secondary

Three of Hong Kong's mainland-backed newspapers painted a much more upbeat picture of July 1, focusing on the handover anniversary celebrations instead of the protest march.

Wen Wei Po carried a picture of the march on its front page, but little coverage was given to the rally in the Ta Kung Pao and Hong Kong Commercial Daily.

3 Jul 2004 - 12:00am

Reforms seen killing off 800 publications

Eight hundred newspapers and periodicals would reportedly have to close under planned media reforms at the provincial and county levels.

13 Sep 2003 - 12:00am

Newspaper awards seem to reward the big yawns

WHEN Ta Kung Pao walked away with the grand prize at the Hong Kong News Award 2000 earlier this month, many journalists at the presentation ceremony were puzzled. After all, there were obviously other more notable entrants than the paper's six-part feature on China's scheme to develop its Western hinterland.

15 May 2001 - 12:00am

Papers say sorry for misquoting mainland envoy

Two Beijing-funded newspapers have apologised for incorrectly quoting a mainland official as praising the Democratic Party.

Wen Wei Po and Ta Kung Pao printed apologies - Ta Kung Pao on its front page - after their Friday editions misquoted comments by Jiang Enzhu, the head of Beijing's Liaison Office, formerly known as Xinhua, at the office's spring reception on Thursday.

21 Feb 2000 - 12:00am

Official's 'suicide' refuted

Rumours that Yuan Mu, the former director of the State Council's Research Office, committed suicide last week were disproved yesterday by a report that he attended an official meeting in Hefei, Anhui province, on Saturday.

The report was carried by Hong Kong-based Ta Kung Pao.

2 Nov 1998 - 12:00am

14 put to death

FOURTEEN people convicted of murder, rape, kidnapping and other crimes have been executed in Shenzhen in the past few days, Ta Kung Pao reported.

26 Apr 1998 - 12:00am

Pages