SCMP statement

On July 13th, 2013, reporter Liu Yi submitted an article for an interview with Jack Ma which was published by

After a period of time and without authorisation, she accessed the system and replaced the editor-approved article with an altered version in which Mr Ma's reference made in relation to June 4th was removed.

Given this alteration's departure from our interview recording, the original article was reinstated immediately following discovery of discrepancy.

Liu Yi has since been suspended from work for making unauthorised alterations to company property. A full disciplinary enquiry was instigated.

Liu Yi however chose to resign on July 19th, 2013, while the investigation is still ongoing. Notwithstanding, the South China Morning Post continues to stand by the original article.

SCMP will continue with our in-house inquiry as with all cases relating to professional discipline.