image

Donald Trump

Story about Donald Trump’s rumoured ‘love child’ was bought by the ‘National Enquirer’ for US$30,000 - and then buried

Dino Sajudin signed a US$30,000 contract with the National Enquirer’s parent company in late 2015, several months into Trump’s campaign, providing exclusive rights to his story

PUBLISHED : Friday, 13 April, 2018, 2:15am
UPDATED : Friday, 13 April, 2018, 5:43am

A former Trump World Tower doorman with a salacious tale about the man who would be president sold its rights to the parent company of the National Enquirer, which promptly killed the story, multiple media outlets reported Thursday.

Dylan Howard, editor-in-chief of the Enquirer, denied that the company was “catching and killing” stories to protect Trump, saying the article was not published because the claims could not be proven.

Enquirer staffers, however, told The New Yorker and Associated Press that reporters were pulled off the story, which claimed that Trump had fathered a love child almost three decades ago. Both outlets acknowledged, however, that they were unable to prove the story.

Dino Sajudin, a New York doorman, signed a US$30,000 contract with AMI in late 2015, several months into Trump’s campaign, providing exclusive rights to his story. The deal included a $1 million penalty should Sajudin tell his story to anyone else without AMI’s permission.

The payout also came eight months before the company struck a US$150,000 deal with a former Playboy playmate, Karen McDougal, for exclusive rights to her tale of an affair with Trump. McDougal’s story was not published either.

FBI wanted information on ‘Trump affairs’ with Daniels and Playboy model

The Enquirer endorsed Trump’s campaign, and the AP noted that the tabloid published articles claiming that Trump’s Democratic opponent, Hillary Clinton, was a bisexual “secret sex freak” and survived on a “narcotics cocktail”.

RadarOnline, a sister publication of the Enquirer, published details of Sajudin’s tale Wednesday, hours before The New Yorker and the AP published their stories. 

Sajudin declined to speak with either organisation, and both cited as their sources legal documents as well as multiple current and former AMI employees.

“President Donald Trump fathered a secret love child with a Trump Organization employee – a gorgeous 29-year-old medical graduate who is currently living in California!’” the RadarOnline article says.

“That’s the bombshell claim of a disaffected former Trump staffer who is peddling the allegation to various media outlets, including the National Enquirer, a sister publication of RadarOnline.com.”

Trump’s lawyer wants judge to dismiss Stormy Daniels’ defamation suit

The woman told the AP that she never had an affair with Trump. The “father of the family” told The New Yorker that Sajudin’s claims were “completely false and ridiculous.”

Sajudin said he heard the story from employees and residents of Trump World Tower and passed a polygraph test, RadarOnline reported.

But the online magazine said a four-week investigation by Enquirer reporters failed to find proof that the story was true.

Michael Cohen, Trump’s personal lawyer, told the AP that he discussed Sajudin’s story with the magazine when the tabloid was working on it. 

Cohen later paid adult film star Stormy Daniels, who says she had a dalliance with Trump in 2006, US$130,000 to ensure her silence in the days before the 2016 election.

Trump furious after FBI raids office of his personal lawyer 

On Monday, the FBI raided Cohen’s offices, and federal authorities are reportedly investigating possible financial or election law violations.

The Enquirer’s Howard said the magazine released Sajudin from his exclusivity clause when he was approached by the other outlets. Sajudin declined to discuss his story, they reported.

“We released Sajudin from the exclusivity clause that had accompanied his US$30,000 payment, freeing him to tell his story to whomever he wanted,” Howard said. “Dino Sajudin is one fish that swam away.”