CrossFit has made a name for itself as a branded fitness regime by taking on various giant entities. It has picked battles with big soda, international corporations and governments in a bid to spread its specific message of fitness, nutrition and well-being.

Now the company, based out of Washington which has an estimated 15,000 affiliates across the world, is taking on the world’s largest social media empire. In a press release posted this week, CrossFit said it has “placed Facebook and its associated properties under review and will no longer support or use Facebook’s services until further notice”.

The move stems from Facebook’s decision to delete a user group named Banting7DayMealPlan, which has 1.65 million users who post, according to CrossFit, “testimonials and other information regarding the efficacy of a low-carbohydrate, high-fat diet”. The group has since been reinstated, but it appears to be the final straw for CrossFit, who had millions of followers over both Facebook and Instagram – CrossFit’s Twitter account is still active with 973,000 followers.

CrossFit’s press release took some unabashed shots at the Mark Zuckerberg-owned social media platform, stating:

“Facebook’s news feeds are censored and crafted to reflect the political leanings of Facebook’s utopian socialists while remaining vulnerable to misinformation campaigns designed to stir up violence and prejudice.”

CrossFit also took issue with Facebook’s “poor” security protocols and “weak” intellectual property protections”, stating the company is “slow” to close down IP theft accounts.

A CrossFit representative also recently noted that its Facebook page was taken down due to a false spamming attack. CrossFit also accused Facebook of “acting in the service of food and beverage industry interests by deleting the accounts of communities that have identified the corrupted nutritional science responsible for unchecked global chronic disease.”

Facebook has yet to comment on the situation and has declined interviews with various media outlets. The South China Morning Post has requested comment from both sides.